mandag 16. juni 2014

Ja, jeg har selv tatt bildene med selvutløser og stativ. Marita Kristin Eilertsen om fotoprosjektet "Til Ein Namnlaus"




Marita Kristin Eilertsen, en tøff og ambisjonsrik personlighet som virkelig viser at man må tørre å være seg selv.
Jeg var så heldig å kunne få møte og samarbeide med henne i forhold til et NoCry2 arrangement i Harstad i 2012 og siden da har jeg egentlig bare hatt glede av å hatt tilknytning til henne gjennom sosiale medier.

Marita`s facebook profil bilde, tillatelser gitt, Kopiering ikke tillatt uten tillatelse fra eier.


Som følge av den erfaringen jeg fikk av det åpne og alltid positive imøtekommende mennesket hun er så slengte jeg likeså en liten forespørsel på om jeg fikk være så heldig å kunne dele litt info om henne i forhold til Akt-Prosjektet hun nettopp fullførte og publiserte online.

Tenkte det kunne være til Inspirasjon å lese litt om hvordan andre mennesker ser på personlig suksess og hva de mener må til for å oppnå det, samt at det stortsett Alltid er gøy å lære litt mer om Vågale, Spreke og Dristige mennesker.

I en kanskje litt for iherdig skrevet kladd (nermest) som ble sendt av gårde direkte på Facebook-chaten med spørsmål til Marita, og med den formuleringen som da i all hast kom frem fra mitt iver, fulgte det i retur :


Marita Kristin Eilertsen (21) er født og oppvokst i Kvitfors, i Skånland Kommune. Men for tiden bor og oppholder hun seg i Trondheim.

Hun forteller at hun har vært familiens fotograf siden hun var 9 år, så det var nok tidlig bestemt at hun tilslutt skulle gå en fotografs vei. "Men det tok litt tid før jeg fant ut at jeg ville leve av det"
Hun fikk sitt første speilreflekskamera i 2008 å da startet det for fullt, og i 2012 opprettet hun et enkeltmannsforetak.

"Planen videre er å gjøre ferdig skolen, og etter det er jeg usikker. Jeg skal såklart jobbe med foto, men hvordan vet jeg enda ikke."

"Inspirasjonen for dette prosjektet startet med oppveksten hennes, kjærligheten for naturen, og historiene om huldra." 
 Teksten er skrevet av Tor Jonsson. Og hun har selv tatt bildene med selvutløser og stativ.

" Familie og venner er kjempepositive og synes dette er kjempegøy. "

Hun røper også at vi kan forvente oss mer i forhold til dette prosjektet, 
og at planene allerede er klare.

Hennes mål i livet er å kunne leve av det hun elsker å gjøre, nøyaktig der hun har lyst å bo.
Hun mener at hvis hun klarer det, så er det den største suksessen hun kan få.
"Som jeg sa i NoCry2 ”I want to live of what I love, where I live”.



"Beste tips for å oppnå personlig suksess er å aldri gi opp. Og vær med på så mye som mulig. Kontakter er gull verdt, og det tar lang tid å bygge opp et godt nettverk."


                                                                                                                                                   Marita Kristin Eilertsen